STRONA GŁÓWNA
Polityka prywatności
STRONA GŁÓWNA / Polityka prywatności
Polityka prywatności
- POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Administratorem danych osobowych zbieranych za pośrednictwem strony internetowej www.archicad.pl jest firma WSC Witold Szymanik i S-ka Sp. z o.o., adres siedziby: Ksawerów 21, 02-656 Warszawa, adres do doręczeń: Brukselska 44/2, 03-973 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców pod numerem KRS: 0000194627, NIP: 5210124455, REGON: 012072088, wysokość kapitału zakładowego w kwocie: 62.100,00 zł (słownie: sześćdziesiąt dwa tysiące sto złotych 00/100), adres poczty elektronicznej: wsc@wsc.pl, zwana dalej Administratorem, będąca jednocześnie Usługodawcą.
- Dane osobowe zbierane przez Administratora za pośrednictwem strony internetowej są przetwarzane zgodnie z:
- Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwane dalej RODO oraz ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r.,
- Ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o Ochronie Danych Osobowych (tj. Dz. U z 2019 r. poz. 1781 z późn. zm.),
- Ustawą z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo Telekomunikacyjne (tj. Dz. U z 2019 r. poz. 2460 z późn. zm.).
- RODZAJ PRZETWARZANYCH DANYCH OSOBOWYCH, CEL I ZAKRES ZBIERANIA DANYCH
- CEL PRZETWARZANIA I PODSTAWA PRAWNA
Dane osobowe są przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO, tj. w celu:
- Podjęcia działań przed zawarciem umowy lub wykonania umowy,
- Gromadzenia danych koniecznych do przeprowadzenia transakcji i zakupów,
- Analitycznym, w tym do monitorowania liczby i rodzaju odwiedzin strony internetowej, zbierania danych statystycznych na temat liczby użytkowników i schematów korzystania z witryny, w tym danych o numerze IP, urządzeniu, czasie ostatniej wizyty w serwisie, etc.,
- Profilowania,
- Zachowania preferencji użytkownika,
- Poprawy szybkości działania i wydajności witryny,
- Gromadzenia danych przez sieci reklamowe,
- Prowadzenia analiz jakości technicznej oprogramowania, świadczonych usług i sprzętu,
- Marketingowym,
- Osobom, które w tym celu podały swój adres e-mail, Administrator świadczy usługę newslettera. Podanie danych jest wymagane w celu świadczenia usługi newslettera, a ich niepodanie lub skierowanie żądania usunięcia danych skutkuje brakiem możliwości jego wysyłki,
- Dane osobowe Użytkownika mogą być również wykorzystywane przez Administratora do kierowania do niego treści marketingowej za pośrednictwem poczty e-mail. Zgodę na takie działania Użytkownik może wycofać w dowolnym momencie,
- W celu identyfikacji Użytkownika oraz obsługi jego zapytania przesłanego przez udostępniony formularz,
- Przyjmowania i rozpatrywania zastrzeżeń oraz zapytań Użytkowników.
- RODZAJ PRZETWARZANYCH DANYCH OSOBOWYCH
Administrator może przetwarzać dane osobowe użytkownika, w szczególności:
- Imię i nazwisko,
- Data urodzenia,
- Adres (zamieszkania),
- Adres e-mail,
- Numer telefonu,
- NIP.
- OKRES ARCHIWIZACJI DANYCH OSOBOWYCH
Dane osobowe użytkowników przechowywane są przez Administratora:
- W przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest wykonanie umowy, tak długo, jak jest to niezbędne do wykonania umowy, a po tym czasie przez okres odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia wynosi sześć lat, a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej trzy lata (zgodnie z art. 118 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny tj. Dz. U z 2019 r. poz. 1145 z późn. zm.).
- W przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest zgoda, tak długo, aż zgoda nie zostanie odwołana, a po odwołaniu zgody przez okres czasu odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń jakie może podnosić Administrator i jakie mogą być podnoszone wobec niego. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia wynosi sześć lat, a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej trzy lata.
- Do czasu wypełnienia przez Administratora obowiązków określonych w poszczególnych przepisach prawa lub wykonania zadań realizowanych w interesie publicznym.
- Podczas korzystania ze strony internetowej mogą być pobierane dodatkowe informacje, w szczególności: adres IP przypisany do komputera użytkownika lub zewnętrzny adres IP dostawcy Internetu, nazwa domeny, rodzaj przeglądarki, czas dostępu, typ systemu operacyjnego.
- Od użytkowników mogą być także gromadzone dane nawigacyjne, w tym informacje o linkach i odnośnikach, w które zdecydują się kliknąć lub innych czynnościach, podejmowanych na stronie internetowej. Podstawą prawną tego rodzaju czynności jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na ułatwieniu korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną oraz na poprawie funkcjonalności tych usług.
- Podanie danych osobowych przez użytkownika jest dobrowolne.
- Dane osobowe będą przetwarzane także w sposób zautomatyzowany w formie profilowania, o ile użytkownik wyrazi na to zgodę na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO. Konsekwencją profilowania będzie przypisanie danej osobie profilu w celu podejmowania dotyczących jej decyzji bądź analizy lub przewidywania jej preferencji, zachowań i postaw.
- Administrator dokłada szczególnej staranności w celu ochrony interesów osób, których dane dotyczą, a w szczególności zapewnia, że zbierane przez niego dane są:
- Przetwarzane zgodnie z prawem.
- Zbierane dla oznaczonych, zgodnych z prawem celów i niepoddawane dalszemu przetwarzaniu niezgodnemu z tymi celami.
- Merytorycznie poprawne i adekwatne w stosunku do celów, w jakich są przetwarzane oraz przechowywane w postaci umożliwiającej identyfikację osób, których dotyczą, nie dłużej niż jest to niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania.
- UDOSTĘPNIANIE DANYCH OSOBOWYCH
- Dane osobowe użytkowników mogą być przekazywane dostawcom usług, z których korzysta Administrator przy prowadzeniu działalności. Dostawcy usług, którym przekazywane są dane osobowe, w zależności od uzgodnień umownych i okoliczności, albo podlegają poleceniom Administratora co do celów i sposobów przetwarzania tych danych (podmioty przetwarzające) albo samodzielnie określają cele i sposoby ich przetwarzania (administratorzy).
- Dane osobowe użytkowników są przechowywane wyłącznie na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG).
- PRAWO KONTROLI, DOSTĘPU DO TREŚCI WŁASNYCH DANYCH ORAZ ICH POPRAWIANIA
- Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
- Podstawy prawne żądania użytkownika:
- Dostęp do danych – art. 15 RODO,
- Sprostowanie danych – art. 16 RODO,
- Usunięcie danych (tzw. prawo do bycia zapomnianym) – art. 17 RODO,
- Ograniczenie przetwarzania – art. 18 RODO,
- Przeniesienie danych – art. 20 RODO,
- Sprzeciw – art. 21 RODO,
- Cofnięcie zgody – art. 7 ust. 3 RODO.
- W celu realizacji uprawnień, o których mowa w pkt 4.2 można wysłać stosowną wiadomość e-mail na adres: wsc@wsc.pl.
- W sytuacji wystąpienia przez użytkownika z uprawnieniem wynikającym z powyższych praw, Administrator spełnia żądanie albo odmawia jego spełnienia niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu miesiąca po jego otrzymaniu. Jeżeli jednak – z uwagi na skomplikowany charakter żądania lub liczbę żądań – Administrator nie będzie mógł spełnić żądania w ciągu miesiąca, spełni je w ciągu kolejnych dwóch miesięcy informując użytkownika uprzednio w terminie miesiąca od otrzymania żądania – o zamierzonym przedłużeniu terminu oraz jego przyczynach.
- W przypadku stwierdzenia, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO, osoba, której dane dotyczą, ma prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
- PLIKI “COOKIES”
- Strona Administratora używa plików „cookies”.
- Instalacja plików „cookies” jest konieczna do prawidłowego świadczenia usług na stronie internetowej. W plikach „cookies” znajdują się informacje niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony, a także dają one także możliwość opracowywania ogólnych statystyk odwiedzin strony internetowej.
- W ramach strony stosowane są dwa rodzaje plików „cookies”: sesyjne i stałe.
- Sesyjne pliki „cookies” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika do czasu wylogowania (opuszczenia strony).
- Stałe pliki „cookies” są plikami przechowywanymi w urządzeniu końcowym użytkownika przez czas określony w parametrach plików „cookies” lub do czasu ich usunięcia przez użytkownika. Wyłączenie stosowania plików cookies może spowodować utrudnienia korzystania z niektórych usług w ramach naszych serwisów.
- Użytkownik ma prawo zadecydowania w zakresie dostępu plików „cookies” do swojego komputera poprzez ich uprzedni wybór w oknie swojej przeglądarki. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików „cookies” dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
- BEZPIECZEŃSTWO DANYCH OSOBOWYCH
- Administrator zapewnia bezpieczeństwo danych osobowych dzięki odpowiednim środkom technicznym i organizacyjnym, mającym na celu zapobieżenie bezprawnemu przetwarzaniu danych oraz ich przypadkowej utracie, zniszczeniu oraz uszkodzeniu.
- Administrator dokłada szczególnej staranności, żeby informacje osobowe były przetwarzane zgodnie z zasadami przetwarzania danych osobowych określonych w art. 5 RODO.
- Administrator na bieżąco prowadzi analizę ryzyka w celu zapewnienia, że dane osobowe przetwarzane są przez niego w sposób bezpieczny, zapewniający przede wszystkim, że dostęp do danych mają jedynie osoby upoważnione i jedynie w zakresie, w jakim jest to niezbędne ze względu na wykonywane przez nie zadania.
- POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Niniejsza Polityka Prywatności jest dostępna na stronie Serwisu oraz w siedzibie Administratora
- Niniejsza Polityka Prywatności może być zmieniona przez Administratora.
- O planowanej zmianie Polityki Prywatności w zakresie świadczenia Usług dodatkowych Administrator poinformuje zarejestrowanych Użytkowników z 14-dniowym uprzedzeniem. W terminie 14 dni od dnia otrzymania informacji o zmianie Użytkownik może odmówić jej akceptacji – e-mailem przesłanym na adres: wsc@wsc.pl
- W sprawach nieuregulowanych niniejszą Polityką prywatności stosuje się odpowiednio przepisy RODO oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.